DPAP.ro Presents

Fiecare organizație și cariera fiecărei persoane operează pe trei niveluri: ce facem, cum o facem și de ce o facem.

Știm cu toții ce facem: produsele pe care le vindem, serviciile pe care le oferim sau locurile de muncă pe care le facem. Unii dintre noi știu cum o facem: lucrurile despre care credem că ne fac diferiți sau ieșim în evidență din mulțime. Dar foarte puțini dintre noi pot articula clar de ce facem ceea ce facem.

DE CE este scopul, cauză sau credința care conduce fiecare organizație și cariera individuală a fiecărei persoane.

Companiile care inspiră, companiile care impun încredere și loialitate pe termen lung, sunt cele care ne fac să simțim că realizăm ceva mai mare decât să economisim un dolar. Acel sentiment de alianță cu ceva mai mare este motivul pentru care continuăm să purtăm tricoul echipei sportive din orașul nostru natal, chiar dacă au ratat play-off-urile de zece ani și mai mult. Acesta este motivul pentru care unii dintre noi vor cumpăra întotdeauna produse Apple față de alte mărci, chiar dacă Apple nu este întotdeauna cea mai accesibilă alegere.

Fie că ne place să recunoaștem sau nu, nu suntem ființe în întregime raționale. Dacă am fi, nimeni nu s-ar îndrăgosti vreodată și nimeni nu ar începe vreodată o afacere. Confruntat cu o șansă copleșitoare de eșec, nicio persoană rațională nu și-ar asuma vreodată niciunul dintre aceste riscuri. Dar o facem. În fiecare zi. Pentru că modul în care simțim despre ceva sau cineva este mai puternic decât ceea ce credem despre el sau despre ei.

Există o singură problemă cu sentimentele. Ele pot fi extrem de greu de exprimat în cuvinte. Acesta este motivul pentru care recurgem atât de des la metafore și analogii, cum ar fi „când ajung la birou, mă simt din nou ca un copil mic pe terenul de joacă”.

Chiar dacă este greu să ne comunicăm sentimentele, câștigurile sunt mari. Când ne aliniem emoțional cu clienții și clienții noștri, conexiunea noastră este mult mai puternică și mai semnificativă decât orice afiliere bazată pe caracteristici și beneficii. Despre asta este totul începând cu DE CE.

Putem învăța, totuși, să punem cuvinte acelor sentimente. Iar cei care o fac sunt cei care sunt mai capabili să inspire acțiune în ei înșiși, printre colegii lor și cu clienții lor.

Odată ce îți înțelegi DE CE, vei putea să articulezi clar ceea ce te face să te simți împlinit și să înțelegi mai bine ce anume determină comportamentul tău atunci când ești cel mai bun.

Când poți face asta, vei avea un punct de referință pentru tot ceea ce faci în viitor. Veți putea face alegeri mai intenționate pentru afacerea dvs., cariera și viața dvs. Vei putea inspira pe alții să cumpere de la tine, să lucreze cu tine și să se alăture cauzei tale.

Niciodată nu ar trebui să mai joci la loterie și să acționezi în baza deciziilor care sunt luate din motive pe care nu le înțelegi cu adevărat. De acum înainte, poți lucra cu scop, intenționat. De acum înainte, poți începe cu DE CE.

Dacă vrem să simțim o pasiune nemuritoare pentru munca noastră, dacă vrem să simțim că contribuim la ceva mai mare decât noi înșine, toți trebuie să ne cunoaștem DE CE.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *