Este posibil ca afacerea ta să folosească analize pentru a prezice tendințele și a planifica viitorul. Dar nu uitați de analiza prescriptivă, care duce la decizii concrete.
Analizele predictive și prescriptive sunt strategii esențiale de date pentru managementul întreprinderilor mici. Ambele tipuri de analiză pot ajuta orice afacere mică să treacă înaintea curbei.
În întreaga lume a afacerilor, soluțiile de date mari atrag o mare atenție. Analiza datelor poate oferi informații valoroase despre afacerea ta și despre clienții săi. Cu toate acestea, pentru a beneficia pe deplin de aceste perspective, trebuie să știți cum să interpretați datele sursă înainte de a le aplica strategiei de afaceri.
Analiza de afaceri are trei componente principale: descriptivă, predictivă și prescriptivă. Analiza descriptivă este o analiză statistică de bază care rezumă datele brute. Include numărul de implicare socială, cifrele de vânzări, statisticile clienților și alte valori care arată ce se întâmplă în afacere într-un mod ușor de înțeles.
Analizele predictive și prescriptive nu sunt la fel de simple. Ele preiau date descriptive și le transformă în informații utile. Acestea vă informează strategiile de afaceri pe baza datelor colectate. Analiza predictivă prognozează potențialele rezultate viitoare, în timp ce analiza prescriptivă vă ajută să elaborați recomandări specifice.
„Predicția în sine nu este suficientă pentru a ține pasul cu peisajul din ce în ce mai competitiv”, a spus Mick Hollison, președintele companiei de management al datelor pentru întreprinderi Cloudera. „Analitica prescriptivă oferă recomandări inteligente pentru următorii pași optimi pentru aproape orice aplicație sau proces de afaceri pentru a obține rezultatele dorite sau pentru a accelera rezultatele.”
Ce este analiza predictivă?
Analiza predictivă este o categorie de analiză avansată care ajută companiile să dea un sens asupra rezultatelor potențiale sau a repercusiunilor unei decizii. Prin valorificarea datelor extrase, a cifrelor istorice și a statisticilor, analiza predictivă utilizează date brute și actualizate pentru a analiza un scenariu viitor.
Până acum câțiva ani, analiza predictivă era domeniul afacerilor la nivel de întreprindere – singurele capabile să își permită să analizeze și să interpreteze mulțime de date din mai multe surse. Cu toate acestea, creșterea furnizorilor de software ca serviciu (SaaS) și a analizei CRM înseamnă că chiar și companiile mici pot accesa analize valoroase de date.
Ce este analitica prescriptivă?
Analiza prescriptivă se uită și la scenarii viitoare, dar folosește o abordare mai tehnologică. Folosește algoritmi matematici complicați, inteligență artificială și învățarea automată pentru a arunca o privire mai profundă asupra „ce” și „de ce” unui potențial rezultat viitor.
De asemenea, analiza prescriptivă poate ajuta o companie să vadă mai multe opțiuni și rezultate potențiale. Pe măsură ce apar mai multe date, analiza prescriptivă își poate modifica predicțiile și sugestiile în consecință.
„Analitica prescriptivă poate ajuta companiile să modifice viitorul”, a spus strategul digital Immanuel Lee, bazat pe date. Analizele predictive și prescriptive sunt „ambele necesare pentru a îmbunătăți procesul decizional și rezultatele în afaceri”, a adăugat el.