DPAP.ro Presents

„Povestirea și povestea sunt cuvintele la modă în acest moment în afaceri și cred că este un lucru periculos”, a început Donald Miller, CEO-ul StoryBrand, prezentarea sa principală. De-a lungul carierei sale, Miller a ajutat peste 3.000 de lideri de afaceri să-și clarifice mesajul mărcii, deoarece, fără ajutor extern, este posibil ca mesajul lor de marketing să fie slab.

Multe companii își irosesc în prezent cea mai mare parte a bugetului lor de marketing pe „o grămadă de cuvinte” cu care oamenii nu se pot conecta. Consumatorul mediu pur și simplu nu are capacitatea de a descifra propuneri publicitare complexe, deoarece întâlnește 3.000 de mesaje comerciale pe zi. Dacă o companie nu este capabilă să-și comunice mesajul în mai puțin de opt secunde, nu va face bani.

 

Cuvintele sunt totul

În esență, clienții doresc să cumpere produse după ce au văzut, citit sau auzit cuvinte care îi fac să-și dorească să interacționeze cu produsele unei mărci. Potrivit lui Miller, creierul uman este gata să facă două lucruri:

  1. Supraviețuiește și prosperă: „Căutăm în mod constant informații” care ne vor ajuta să ne satisfacem nevoile de „supraviețuire și prosperitate”. Când avem hrană și adăpost, nevoile noastre devin mai complexe, dar sunt la fel de importante. Branding-ul companiei trebuie să spună consumatorului că au nevoie de tine pentru a supraviețui.
  2. Economisiți calorii: o persoană obișnuită arde între 600 și 800 de calorii pe zi doar prin procesarea informațiilor. Această activitate este obositoare pentru creier și va încerca să compenseze pentru a economisi aceste calorii pentru alte nevoi primare de supraviețuire. Dacă limbajul de marketing este prea complex, creierul poate înceta să acorde atenție pentru a conserva caloriile.

 

„Dacă încurci, pierzi!”

Aceasta este mantra pe care Miller o repetă în biroul său. Un mesaj de marketing bun este unul pe care „nimeni nu trebuie să ardă calorii pentru a înțelege”.

Pentru a ilustra ideea, Miller a povestit despre un candidat politic care l-a abordat târziu în timpul ultimelor alegeri prezidențiale din SUA. Candidatul a făcut campanie împotriva lui Donald Trump și pierdea teren. Miller a identificat rapid problemă. Deși candidatul era extrem de calificat și bine informat cu privire la subiectele politice, după evenimentele publice nu a avut un singur sunet digerabil care să-i ajute pe oameni să înțeleagă pozițiile sale politice.

Între timp, campania lui Donald Trump a fost un exercițiu de memorare. Sloganul „Make America Great Again” a devenit o idee digerabilă, universală și ușor de recunoscut.

Pentru a transmite un mesaj de marketing clar, este important să înțelegem că „o poveste este un dispozitiv care dă sens”, ceea ce înseamnă că poveștile ne ajută să dăm sens lumii. Formulele structurii narative care alcătuiesc o poveste bună pot ajuta liderii de afaceri să creeze un marketing semnificativ.

 

Înțelegerea structurii poveștii

Cadrul de povestire ghidează publicul printr-o călătorie simplă: un personaj cu o problemă se întâlnește cu un ghid care îi oferă un plan care îi cheamă la acțiune și are ca rezultat succes sau eșec. Miller descompune apoi fiecare aspect al acestui concept.

 

Un personaj…

Povestitorii și liderii de afaceri fac greșeli similare: fie sunt prea vagi atunci când definesc ceea ce își dorește personajul (sau clientul), fie complică prea mult ceea ce își dorește personajul. O poveste bună trebuie să fie despre o nevoie distinctă sau o problemă rezolvabilă.

… cu o problemă

Personajul, eroul, trebuie să aibă o problemă. În afaceri, este vital să nu încetați să vorbiți despre problemele clienților. Oamenii stochează informații în funcție de ceea ce le poate rezolva problemele. Dacă o afacere nu definește clar ce probleme poate rezolva, nu se poate aștepta ca clienții să interacționeze cu marca. Există trei niveluri de probleme pe care povestea trebuie să le abordeze: probleme externe, probleme interne și probleme filozofice. Corporațiile există pentru a rezolva probleme externe, dar cumpărătorii fac achiziții pentru a rezolva problemele interne și pentru a se simți mai bine în privința problemelor lor.

… întâlnește un ghid

Odată ce o problemă este stabilită, eroul are nevoie de un ghid (afacerea) care să-l ajute să-și rezolve problemele. Ghidul este personajul care ajută eroul să câștige. Acest personaj este un capabil, competent în rezolvarea problemelor.

… care le oferă un plan

Ghidul este responsabil pentru a oferi eroului un plan. Clienții doresc să se îndrepte către claritate, așa că să le spună cum îi va ajuta o afacere să-și rezolve problema îi inspiră să își atingă obiectivul. În mesajele de afaceri, aceasta ar trebui să fie o serie de pași care ilustrează modul în care clientul țintă ar trebui să interacționeze cu marca dvs.

… și îi cheamă la acțiune

Un îndemn la acțiune (Call To Action) angajează eroul să rezolve problema. În termeni de afaceri, un CTA este o modalitate directă de a vă informa clienții să interacționeze cu marca și să le rezolve problemele.

… care are ca rezultat succes sau eșec.

În cele din urmă, ceva trebuie câștigat sau pierdut dacă clientul tău nu cumpără produsul. Într-un film, ai nevoie de mize pentru a crea presiune și suspans. Afacerile au nevoie de același lucru. Ceva trebuie câștigat sau pierdut dacă un client nu cumpără produsul.

 

Fă-ți mesajele să cânte

Zgomotul și muzica sunt diferite, dar pot fi dificil de distins. Zgomotul este undele sonore care călătoresc prin aer, zgâiindu-ți timpanul interior. Muzica este zgomot cu o poveste, se înregistrează în creier diferit de zgomot. Povestirea este ca acordurile muzicale – sunt regulile pentru a transforma zgomotul de marketing în muzică. Când îți perfecționezi comunicarea prin povestire, poți să-ți faci marketingul să cânte într-o melodie memorabilă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *