Câteva dintre cele mai importante capitole din călătoria Coca‑Cola în România începută în urmă cu mai bine de 25 de ani.
În România, ca și în multe alte țări din lume, se lucrează sub forma unui sistem. Sistemul Coca-Cola România este format din Coca-Cola România, o filială a The Coca-Cola Company, și Coca-Cola HBC România (CCHBC), o filială a Coca-Cola Hellenic Bottling Company.
Coca Cola România este responsabilă de implementarea strategiilor de marketing, managementul mărcilor, strategia de ambalare, promovarea la nivelul consumatorilor, publicitate, relații publice și cercetare de piață.
Coca-Cola HBC România, liderul industriei de băuturi și cea de-a doua cea mai mare companie din sectorul bunurilor de larg consum achiziționează concentratele, bază băuturilor și siropurile pentru producerea băuturilor, conform contractului de imbuteliere încheiat cu The Coca-Cola Company. De asemenea, asigură îmbutelierea, distribuția, vânzarea și marketingul operațional pentru produsele Coca-Cola.
1991 (13 noiembrie) – se îmbuteliază prima sticla de Coca-Cola în România
1993 – Fanta intra pe piața din România
1995 – se deschide prima fabrică, în Ploiești
1995 – se deschide a doua fabrică, de această dată în Timișoara
1995 – se lansează Cappy
2002 – se deschide fabrica din Poiana Negrii unde începe producția și îmbutelierea de ape minerale: Dorna, Izvorul Alb și Poiana Negri.
2002 – apare Schweppes
2005 – începe producția Nestea
2007 – lansează Coca-Cola Zero
2009 – Coca-Cola HBC România investeste 22 de milioane € și dotează fabrica de îmbuteliere de la Ploiești cu o instalație de co-generare pentru căldura și energie electrică (CHP), ca parte a unei inițiative de reducere a emisiilor de CO2.
2013 – se lanseaza Cappy Pulpy, precum și o linie nouă de îmbuteliere în Ploiești, cea mai mare unitate de producție deținută de Coca-Cola HBC în Sud – estul Europei
2013 – fabrica din Ploiesti primește medalia de aur de la European Water Stewardship ca urmare a acțiunilor întreprinse privind reducerea impactului asupra mediului. De menționat că este una dintre primele din lume premiate cu o astfel de distincție.
2014 – European Water Stewardship oferă o nouă medalie de aur, de această dată pentru fabricile din Timișoara și Poiana Negrii
2014 – se introduct plant bottle – un nou ambalaj pentru apă minerală, compus din pana la 30% materiale pe baza de plante și 100% reciclabil.
2016 – se lansază Coca‑Cola Lime
2016 – se lanseaza Dupa Noi – o amplă platformă ce integreaza inițiativele de CSR ale Coca-Cola HBC România
2017 – 7 milioane de euro sunt investiți la fabrica din Timișoara pentru o linie de îmbuteliere doze, de mare viteză, cu o capacitate maximă de producție de 90.000 de doze/oră.
2017 – din 15 octombrie, Coca‑Cola HBC Romania devine distribuitor exclusiv al produselor Lavazza pe piața locală
2018 – lansază Fuzetea, Cappy + și AdeZ
Și planurile se anunță să fie din ce în ce mai îndrăznețe.