DPAP.ro Presents

Introducerea viitoarei generații în afaceri de familie

Creșterea și perpetuarea afacerii de familie depind de tranziția cu succes a afacerii la următoarea generație. Tranzițiile nereușite duc adesea la eșecul atât al afacerii, cât și al familiei.

Proprietarii de afaceri de familie doresc ca copiii lor să se alăture afacerii de familie și, de obicei, nici măcar nu descoperă dacă sunt sau nu interesați să se alăture afacerii de familie. De asemenea, chiar dacă sunt dispuși, disponibilitatea lor de a depune efort și timp pentru a învăța cum să gestioneze și să conducă afacerea nu este verificată. Ashish Bharat Ram, Managing Director, SRF a spus pe bună dreptate: „Dacă un membru al familiei nu are pasiunea sau nu dorește să-și asume responsabilitățile pentru a conduce afacerile de zi cu zi, el sau ea ar trebui să se asigure că își asumă rolul unui proprietar de familie responsabil și nu ar trebui să se amestece în gestionarea afacerii.”

 

Provocări

În multe cazuri, atunci când următorul membru al generației se alătură afacerii, liderii afacerilor de familie nu știu cum ar trebui să înceapă. Membrii generației următoare doar încep să meargă la birou cu membrii familiei și li se spune să își găsească de lucru inițial pentru a-i angaja. Acest lucru creează ambiguitate și întârzie procesul de învățare a muncii efective și a abilităților de conducere, manageriale și personale necesare. De asemenea, ei sunt adesea văzuți ca proprietari încă din prima zi. Acest lucru pune uneori o presiune mare asupra lor, că trebuie să înceapă să conducă afacerea cât mai curând posibil.

O teamă comună cu care se confruntă în introducerea următoarei generații în afacerea de familie este că au idei noi și mult entuziasm pentru a-și executa ideile, în timp ce generația mai în vârstă nu este de acord cu ei, având în vedere anii de experiență în industrie. Astfel de cazuri repetate duc la acumularea de bagaje emoționale în cadrul membrilor familiei din ambele generații, ceea ce are o influență asupra performanței afacerii.

Având în vedere provocările cu care se confruntă în absența unui plan clar de introducere, promotorii de afaceri de familie trebuie să planifice cum să-și introducă membrii următoarei generații chiar în momentul în care se alătură afacerii. Procedând astfel, claritatea în mintea familiei că descoperirea direcției în care trebuie să se întâmple dezvoltarea este o condiție prealabilă. Adesea, acest lucru este omis, iar accentul se pune pe cât de repede devine directorul general membrul următoarei generații.

De asemenea, stabilirea așteptărilor nerealiste și grăbirea procesului de inducție va dăuna pe termen lung și, de asemenea, va pune în pericol relațiile de familie. O condiție crucială care trebuie respectată în acest proces este ca membrul următoarei generații care dorește să se alăture afacerii de familie trebuie fie să lucreze în aer liber în primii trei ani, fie să se raporteze la conducerea superioară care nu sunt din familie.

 

Cum să faci față provocărilor

Părțile interesate cheie, cum ar fi părinții, angajații seniori, un mentor etc., trebuie să fie implicați în proces de la început și trebuie să se întâlnească trimestrial pentru a rămâne aliniați la proces și pentru a sugera și decide schimbări în cursul acțiunii oriunde este necesar. În unele familii, unul dintre membrii familiei din generația mai în vârstă care activează în afacere preia rolul de mentor. Introducerea viitoarei generații în afaceri de familie este o activitate sensibilă, prin urmare, multe întreprinderi de familie se angajează cu un expert care joacă rolul de mentor în acest proces.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *