DPAP.ro Presents

Experiente inevitabile prin care toti trecem la birou

Adevaruri despre viata celor care lucreaza in birouri – poate suna ca titlul unui documentar ce promite a aduce in lumina lucruri nestiute, ajungandu-se in realitate la o enumerare de fapte bine cunoscute de catre noi.

Insa, daca am limita aceasta sintagma la o simpla curiozitate, atunci fara indoiala putem ajunge la o serie curioasa de “adevaruri” legate de obiceiurile din fiecare zi ale angajatilor.

 Perioada de lucru

Fireste, in documentele oficiale aceasta va insuma cel putin 8 ore. Dar cat din aceasta perioada foarte lunga de timp este cu adevarat petrecuta cu munca delegata de companie? Dimineata este o perioada dificila de concentrare, asadar, probabilitatea ca un angajat sa mai fi aruncat cateva ocheade pe retelele de socializare sunt foarte mari. Iar mai apoi, dupa una sau doua ore de petrecut la dezvoltarea unui anumit document, este posibil ca angajarul sa simta nevoie unei pauze neoficiale, pentru a-si premia efortul depus. Fireste, modul in care fiecare angajat isi petrece pauza este foarte diferit, dar cert e ca acea perioada nu este investita pentru lucrul din cadrul biroului.

Si nu putem sa uitam de conversatiile pe care acestia le au in timpul orelor de serviciu, fie ca mijloacele folosite sunt mesajele, emailurile sau convorbirile telefonice. Acestea scurteaza intr-o anumita masura acea cifra de 8 ore, precizata oficial.

Imposibilitatea de a renunta la hartie

Desi in secolul 21 toti angajatii sustin practicile ecologiste, inclusiv reciclarea hartie, o mare parte dintre acestia inca folosesc cantitati uriase de hartie pentru a-si imprima documentele, intr-un format pe care il gasesc mai prietenos. Sa numim aceasta practica ipocrizie sau alegerea de a limita adevarul spatial, respectandu-l doar in afara biroului conform bine cunoscutei singtagme: ” Ce se intampla in birou, acolo ramane.”

 Perspective personale

Modul in care realitatea este vazuta de fiecare angajat in parte poate naste polemici in cadrul colegilor de lucru. Unii, neavizati, le-ar putea numi ” barfe”, dar sunt numai impartasiri si comparatii ale modului in care fiecare percepe realitatea.

Spre exemplu: Draga colegule, eu am o viziune asupra rochiei Ioanei. Din cauza modului in care simtul meu vizual a conceput-o, aceasta avea o lungime nepotrivita. Care este opinia ta asupra acestei problematici cu caracter profesional?

Dupa cum toti stim, aceasta diferenta de perceptie poate lua si forma atribuirii, pe nedrept, a unor merite. Si impartasirea acestor perceptii cu…superiorii. Faptul ca nu ne putem astepta sau banui in nici un fel ca in spatele acestor afirmatii se afla dorinte meschine, nu este decat o greseala justificabila.

Concluzionand, lumea din spatele birourilor este mult mai interesanta decat poate parea la o prima vedere. Si fireste, in sinea ei este acoperita de o patura de bune intentii, peste care s-a asezat un strat subtire de neintelegeri, care pot distruge pentru o scurta perioada de timp pacea si linistea specifica acestui loc.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *