DPAP.ro Presents

De ce tehnologia nu ne face neapărat mai productivi?

De mai mulți ani, tendința în America corporativă era că sistemele cloud computing și inteligența artificială vor alimenta o creștere a productivității. Această credință a inspirat un val de finanțare de risc și de cheltuieli ale companiei. Și răsplata, insistă susținătorii, nu se va limita la un grup mic de giganți ai tehnologiei, ci se va răspândi în întreaga economie.

Nu s-a întâmplat încă.

Productivitatea, care este definită ca valoarea bunurilor și serviciilor produse pe oră de muncă, a scăzut brusc în primul trimestru al acestui an. Cifrele trimestriale sunt adesea volatile, dar raportul a părut să distrugă speranțele anterioare că o revigorare a productivității a fost în sfârșit în curs, ajutată de investițiile accelerate în tehnologii digitale în timpul pandemiei.

Creșterea productivității de la lovitura pandemiei este acum de aproximativ 1% anual, în conformitate cu rata slabă din 2010 – și cu mult sub ultima perioadă de îmbunătățire robustă, din 1996 până în 2004, când productivitatea a crescut cu peste 3% pe an.

Economiile cresc nu numai adăugând mai mult capital și forță de muncă. Un alt ingredient vital este abilitatea unei națiuni în crearea și comercializarea inovației, ceea ce face investițiile și lucrătorii mai productivi.

Productivitatea nu este un remediu pentru problemele economice. „Chiar dacă optimismul cu privire la acest val de tehnologie digitală se dovedește justificat, asta nu înseamnă că va exista o împărțire reală a beneficiilor”, a spus Laura Tyson, profesor la Haas School of Business de la Universitatea din California, Berkeley și președinte al Consiliului Consilierilor Economici din administrația Clinton.

Liderii sunt în principal companii mari care investesc în tehnologie digitală de ani de zile și companii mai tinere cu o creștere mare, care sunt adesea susținute de capital de risc. Cloud Computing este adoptat pe scară largă, dar nu cea mai avansată tehnologie, cum ar fi aplicațiile A.I.

Absorbția limitată, spun unii experți, nu este atât de surprinzătoare în această etapă, având în vedere că trei sferturi din afacerile americane sunt mici, cu mai puțin de 10 angajați.

Este nevoie de timp pentru ca noile tehnologii să se răspândească și pentru ca oamenii să-și dea seama cum să le folosească cel mai bine. De exemplu, motorul electric, care a fost introdus în anii 1880, nu a generat câștiguri vizibile de productivitate până în anii 1920, când linia de asamblare de producție în masă a reorganizat munca în jurul tehnologiei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *