DPAP.ro Presents

Cum să ai suficient timp pentru lucrurile care contează?

Timpul este cea mai valoroasă posesie. Nu vei recupera niciodată timpul pierdut.

Joc Acuff spune că timpul este cea mai importantă monedă pe care o folosim. Timpul este un avantaj de care trebuie să te bucuri în fiecare zi. Este cea mai importantă resursă pentru a îți îndeplini obiectivele și de a îți ține planurile sub control.

Odată ce realizezi asta, începi să abordezi viața personală și cea profesională diferit. Vei face fiecare oră și minut să conteze.

Unde și cum petreci timpul este o reprezentare a ceea ce prețuiești. Ce ai realizat ieri, săptămâna trecută, acum 3 luni, sau anul trecut? Te reprezintă? Este ceea ce aștepți de la tine?

Mulți oameni au vieți extrem de ocupate. Prea multe lucruri le solicită prea mult din atenție. Dacă ești ca majoritatea oamenilor, există o cale de scăpare. Ideile de mai jos te vor ajuta să te concentrezi asupra lucrurilor cu adevărat importante.

 

Trezește-te mai devreme.

Începe dimineața cu scop. Poți scoate o ora sau doua extra într-o zi dacă îți pui ceasul să sune cu doar 30 de minute mai devreme.

Dacă de obicei te trezești la 7, încearcă un 6:30 și folosește-te la maxim de acest timp.

Poți medita, face exerciții, citi, scrie sau poți pur și simplu să începi ziua calm, organizat. Organizează-ți ziua dacă te ajută.

 

Nu te apuca de task-uri sporadic pe parcursul zilei

Pentru a mări capacitatea de concentrare, cercetările spun că trebuie să reducem în primul rând lucrurile care ne distrag.

Orice îți solicită atenția în timp ce lucrezi la ceva poate să îți irosească timp prețios. Odată este timpul pe care îl petreci cu atenția la altceva înafara task-ului tău, și odată timpul petrecut pentru a te reapuca de el.

Verificarea notificărilor impulsiv e o cauză majoră de distragere la birou. Acele câteva minute pe care le pierzi pe o activitate reactivă nu te vor ajuta.

 

Single Tasking

Într-o eră în care notificările și întreruperile digitale sunt constante, nu e de mirare că avem dificultăți în a putea ignora lucrurile care ne distrag atenția.

Dacă este necesar să te concentrezi asupra unui task, limitează timpul pe care îl petreci asupra lui. Adaugă date, dead-line-uri sau un interval orar fix în care să te ocupi de el.

Obligă-te să livrezi rezultatul în acei parametrii și apoi treci mai departe.

Tehnica Pomodoro îți va mări șansele de reușită în single tasking.

Concentrează-te pe un singur task timp de 30 de minute, ia o pauză de 5 minute, apoi treci la următorul task sau continuă-l pe cel la care ai lucrat pentru încă o sesiune de 30 de minute, pauză 5 minute. Și tot așa.

 

Devin-o proactiv, renunță să mai fii reactiv

Nu lăsa alți oameni să îți facă planul zilei. Reactiv, înseamnă că nu ai luat încă inițiativa. Lași evenimentele să îți stabilească programul. Practic, îndeplinești taskurile altor oameni.

Proactiv, în schimb, înseamnă că lucrurile sunt sub control. Plănuiești și iei inițiativa în direcția stabilită de tine. Este o abilitate de a rezolva lucrurile care poate fi dezoltată.

Când ești proactiv, reacționezi înainte să se întâmple ceva, astfel, economisești timp.

 

Blochează intervale de timp

Vei fi uimit de cât timp pierzi dacă nu planifici timpul pentru activități.

Blocarea timpului poate să te țină departe de distracții, procrastinare sau alte activități neproductive.

Folosește-ți calendarul și creează un obicei să respecți ce ai planificat.

 

Planifică timpul cu o seară înainte.

Merită să petreci câteva minute înainte să termini ziua pentru a planifica următoarea zi. Decide ce va face ca mâine să fie o zi perfectă de azi.

Scrie 3-5 cele mai importante taskuri pe care trebuie să le rezolvi.

Cea mai bună metodă de a preveni distragerile tehnologice este să îți setezi reguli stricte.

 

Întrerupe dependența de e-mail

Probabil cel mai timp vei economisii în momentul în care vei renunța să mai fii dependent de e-mail.

În medie primești câteva zeci de e-mail-uri pe zi. Dar nu trebuie să le răspunzi la fiecare pe măsură ce intră în inbox.

Planifică timp pentru email-uri.

Folosește regula de 2 minute. Dacă îți ia mai puțin de 2 minute să răspunzi, răspunde, dacă nu, marchează-l pentru mai târziu.

 

Stabilește un maxim zilnic pentru social media

În fiecare minut, alte informații sunt transmise în direcția ta.

Odată ce ai deschis ușa social media, îți poți petrece toată ziua în stare reactivă față de tot ce ți se oferă.

Cu social media, câteva minute se transformă foarte ușor în câteva ore.

Stabilește câteva reguli referitor la cât de des îți vei verifica conturile, oprește notificările pe parcursul zilei sau la birou.

De fiecare dată când îți scoți telefonul să verifici rețelele de socializare, creierul tău formează un obicei care pe măsură ce faci asta de mai multe ori, cu atât obiceiul devine mai puternic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *