DPAP.ro Presents

Combaterea Stresului și Epuizării În Timp Ce Începi Un Business

De ce e stresant sa începi o afacere?

De ce e important să învăț să combat epuizarea la începerea afacerii?

Care sunt pașii pe care să îi fac pentru combaterea stresului?

 

Să zicem că ai o prietenă care are un eveniment foarte important în 6 luni. Vrea să arate și să simtă excelent, așa că se decide să se apuce de exerciții.

Are nevoie să o susții moral, te roagă să mergi cu ea la sală. Accepți și te duci cu ea la sală în prima zi. Ea e foarte entuziasmată și plină de energie.

Nu e însă sigură cum și de unde să înceapă, așa că vrea niște sfaturi de la tine. Practic, ești antrenorul ei de fitness gratuit.

Ce fel de regim îi alegi?

Care este cea mai bună cale ca prietena ta să își îndeplinească obiectivele pe termen lung?

  1. Să profite de toată energia ei de la început, să pună cele mai mari greutăți și să alerge pe bandă până la epuizare
  2. Să lucreze într-un ritm constant și să mărească efortul depus gradual

Da, încet și sigur întotdeauna câștigă cursa. Crescând gradual efortul depus are o șansă mult mai mare de îndeplinire a obiectivelor decât dacă se epuizează la maxim de la început.

 

Când începi o afacere nouă, poate părea ca și cum îți impui niște greutăți mult prea mari într-un program de fitness.

Când începi o afacere este foarte ușor să te epuizezi la maxim, vrei să le faci pe toate, să crești și să faci totul bine. Epuizarea însă te duce în punctul în care nu mai poți funcționa adecvat sau să conduci business-ul eficient.

Să îți dezvolți afacerea poate fi destul de stresant. Trebuie să te gândești la ideea de afacere, cum să o execuți, cum strângi fonduri, bugete, cheltuieli, vânzări, marketing, și încă 1.000.000 de lucruri.

Pe lângă toate astea, ținând cont că afacerea ta este în legătură strânsă cu pasiunea ta, succesul sau eșecul va avea un efect foarte mare asupra psihicului tău.

Cu toate astea, există anumite lucruri pe care le poți face pentru a te pregăti și contracara stresul emoțional, personal și psihologic care apare odată cu lansarea unei afaceri.

 

Primul pas este să te asiguri că oamenii  care nu sunt implicați în afacerea ta, îți înțeleg afacerea.

Ajută-ți prietenii și familia să aprecieze ce faci și de ce o faci. De exemplu, Teodora spune familiei și prietenilor că iubește arta, așa că deschide o galerie de artă pentru a aduce comunității articole de artă accesibile la un preț decent.

Următorul pas este să le povestești ce faci în fiecare zi și cum te afectează. Teodora se trezește în fiecare zi la 5 și vorbește cu dealeri internaționali de artă. Face restul acțiunilor de administrare a galeriei până la 7pm după care lucrează la marketing până la 9pm.

Când familia și prietenii știu prin ce treci, este mai ușor pentru ei să fie empatici și să fie susținători. Te ajută și să conștientizezi că nu ești singur și că există lume pe care te poți baza.

 

O altă modalitate de combatere a epuizării este să iei pauze… evident. Însă în tot ce se întâmplă într-o afacere, antreprenorii de cele mai multe ori lucrează non-stop.

Stabilește timp în zi, săptămână, lună și an să faci un pas în spate, să te odihnești și să te reîncarci. Asta nu înseamnă neapărat să te duci să faci snorkeling cu balene albe. Înseamnă doar să faci ceva ce nu are legătură cu business-ul.

Poți citi 30 de minute pe zi, să îți iei o zi liberă să te duci în parc. Poți să te duci la un film sau să dai o tură cu bicicleta prin oraș.

Când te vei întoarce dintr-o pauză programată vei descoperi o energie ridicată și un entuziasm mai mare.

Poți de asemenea să primești suport și de la alți antreprenori. Există comunități locale sau online unde oamenii vorbesc și împărtășesc din propriile lor experiențe. Dezbat dificultăți sau dau sfaturi.

 

Să te organizezi poate avea un impact foarte mare asupra psihicului.

Pune cele mai importante detalii ale afacerii într-un document, nu are sens să ocupe spațiu în mintea ta. Înregistrează bugetul, urmărește cheltuielile, folosește un sistem de CRM și organizează-ți e-mail-ul.

Nu trebuie să faci toate lucrurile astea manual. Există o grămadă de programe care te pot ajuta să te organizezi. În ultimii ani se dezvoltă din ce în ce mai multe aplicații soft românești care să te ajute în începerea și dezvoltarea propriului business.

Poți lua câțiva pași să ți sub control activitățile de zi cu zi.

Programul tău trebuie să fie flexibil și să îți ofere suficient timp pentru îndeplinirea task-urilor. În loc să te gândești când vei avea timp să faci ceva, decide că o vei face în fiecare joi la ora 12:30.

Dezvoltă procese. Găsește modalități eficiente care să te ajute la efectuarea task-urilor repetitive. Exemplu: creează un mail de follow-up standard sau creează un template de blog standardizat.

Dacă ai angajați, nu te ferii de a delega. Dacă îți faci griji că cineva nu poate avea această responsabilitatea sau că nu va face taskul bine, scrie pas cu pas tot procesul.

 

În final, învață să spui nu.

Începerea unei afaceri mici înseamnă de cele mai multe ori să iei toți clienții care vin sau să îți asumi o multitudine de acțiuni. Să spui nu, înseamnă că vei fac mai puțini bani, dar îți va da energia de care ai nevoie să faci treaba cum trebuie.

 

Ultimul lucru pe care trebuie să-l faci este să îți aduci aminte de toată informația pe care ai citit-o.

Uite un To-Do util:

  • Educă familia și prietenii despre afacerea ta
  • Programează-ți pauze pentru reîncărcare
  • Găsește suport de la alți antreprenori
  • Obișnuiește-te să scrii tot ce ține de afacere și să fii organizat
  • Ține o agendă flexibil
  • Dezvoltă și notează toate procesele firmei
  • Delegă cât mai mult posibil
  • Fă o listă cu toate lucrurile la care vei spune -nu-

 

Următorul pas este să iei o pauză mică și să te autoapreciezi că ți-ai luat câteva minute pentru a învăța cum să rămâi optimist și energetic.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *