DPAP.ro Presents

Brandul personal, un atu pentru afacerea ta

Să recunoaștem: e mai ușor și natural să avem o legătura strânsă cu altă persoană decât cu un…pantof. Sau o imprimantă. 🙂

Dezvoltarea unui brand personal poate fi o strategie foarte bună de promovare pentru business-ul tău. Odată ce publicul ajunge să te aprecieze, respecte și să aibă încredere în tine ca leader sau expert în domeniul tău, va asocia automat această încredere și afacerii tale.

În mod evident, un brand personal puternic este extrem de important pentru un director, un CEO sau un reprezentant public. Aceștia vor fi imaginea companiei în orice ipostază publică, apariții media, interviuri, conferințe și social media, aducând publicitate afacerii lor.

Mai multe brand-uri personale pentru o singură afacere de succes

Dacă vrei să mergi mai departe de atât, nu te rezuma la o singură persoană . Echipa ta e formată din oameni talentați, fiecare cu propria expertiză și specializare, care pot promova la fel de bine business-ul tău, clădindu-și în același timp și propriile branduri personale.

De exemplu, un start-up a lansat o aplicație mobilă. Designerii din echipă pot promova aplicația în comunitatea de design și dezvoltare, iar inginerii și programatorii pot face același lucru în industria IT. Creatorii de conținut pot promova o poveste frumoasă despre întregul proces de creație.

Beneficiile brand-ului personal

În situația în care ai deja un brand personal bine dezvoltat, dar care nu are legătura cu domeniul afacerii tale, nu îți face griji! Poate fi chiar un avantaj – creând conținut nou în jurul business-ului tău, poți ajunge și la alte categorii de public, care poate altfel nu ar fi aflat despre afacerea ta.

Primul pas în a îți crea cu succes un brand personal este să ai ceva de spus și curajul să împărtășești opiniile tale. Dacă brandul tău este deja unul puternic, va fi ușor să direcționezi publicul și către afacerea ta.

Stabilește-ți cu exactitate care sunt atuurile specifice brandului tău și care este publicul tău țintă. De ce ar alege publicul să te urmărească pe tine și nu pe altcineva? Ce conținut și mod de abordare va fi de interes pentru ei? Răspunde-ți la aceste întrebări atât atunci când vine vorba de brand-ul personal, cât și de business.

Găsește-ți nu doar vocea, ci și tonul. Ești autoritar și concis? Profund și filozofic? Îndrăzneț și sarcastic?

Orice ai alege, fii sigur că ești sincer, altfel nu vei putea rămâne constant pe termen lung. Fii mereu prezent, postează cel puțin odată pe săptămână, și interacționează îndeaproape cu publicul. Fii deschis colaborărilor de orice fel, acestea îți pot aduce public nou și te pot promova în zone neatinse încă. Și mai ales, nu uita să asociezi întotdeauna brandul personal cu cel al afacerii tale.

Fii prezent și actual

Se întâmplă din ce în ce mai des ca business-urile online să coreleze site-urilor lor și un blog, unde brand-ul poate fi prezentat cu mai multă ușurință, unde pot fi discutate păreri, sfaturi și teme mai excentrice și care poate crea o legătura personală cu publicul.

În mediul online de astăzi, este esențial ca atât tu, cât și afacerea ta, sa aveți o prezență constantă prin intermediul social media. Investește nu doar în site și blog, ci și în conturile de social media asociate business-ului tău – acestea pot aduce mult trafic și promova brand-ul rapid și eficient.

Indiferent că vorbim de un brand personal sau de o afacere, povestea din spate poate face diferența prin originalitate. O poveste de succes poate include ambele componente, cea personală și cea profesională, dar poți începe mai ușor, alegând una din cele două direcții.

Despre cum poți ieși din anonimat cu o poveste bună am vorbit într-un articol recent pe 9to6 – citește aici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *