DPAP.ro Presents

Avantajele călătoriilor de afaceri, fără să călătorești

Dincolo de videoconferințe, iată cum companiile folosesc tehnologia în moduri creative pentru a menține afacerea în mișcare în timp ce toată lumea rămâne pe loc.

Călătoriile de afaceri s-au oprit anul trecut, majoritatea companiilor aeriene raportând scăderi accentuate cu până la 90% mai puțin trafic comparativ cu nivelurile pre-pandemice, iar rezervările și rezervările de hoteluri și centre de conferințe au scăzut cu peste 80%. Perspectivele nu sunt mult mai bune pentru anul acesta. Potrivit Institutului de Management al Călătoriilor, 36% dintre managerii de călătorii corporative se așteaptă să reducă călătoriile corporative cu 50% până la 70% în 2021.

„Peisajul a fost permanent modificat”, spune Darrell West, membru senior al Centrului pentru Inovație Tehnologică de la Brookings Institution și autor al „The Future of Work: Robots, AI și Automation”.

Dar nevoile întreprinderilor nu s-au schimbat: Agenții de vânzări trebuie încă să prezinte produsele clienților, organizațiile globale trebuie să faciliteze timpul de întâlnire între colegii din diferite părți ale lumii, iar profesioniștii trebuie încă să audă de la liderii din industrie.

Pentru a se adapta la o lume fără călătorii frecvente, conferințele și evenimentele internaționale, cum ar fi Forumul Economic Mondial și CES, s-au mutat în formate online, întâlnirile au loc pe platforme de videoconferință, iar companiile folosesc noi instrumente și tehnologii pentru a rămâne conectate. Un raport de pe Wall Street Journal prezice alternativele tehnologice adoptate în timpul pandemiei – și economiile asociate acestora – ar putea ajunge la reducerea călătoriilor de afaceri cu până la 36% pe termen lung.

„Mulți oameni nu se vor întoarce la modul anterior de a face lucrurile.”

Conectat la sediul central de la distanță

În calitate de director de brand și marketing digital din New York pentru Fiverr, piața online independentă cu sediul în Tel Aviv, Matt Clunan și echipa sa călătoreau în mod obișnuit în Israel cel puțin o dată pe trimestru pentru a colabora cu echipa lor mai mare. Când a lovit pandemia, Clunan spune că inițial se temea că biroul său de aproximativ 30 de ani s-ar simți separat de aproximativ 500 de colegi ai lor, la șapte fusuri orare distanță.

„A nu vedea pe cineva față în față schimbă modul în care comunici”, spune el.

La început, echipa Clunan a recurs la comunicarea video, dar în scurt timp a observat că membrii personalului din ambele orașe erau copleșiți de întâlniri video constante. Un ascultător avid de podcasturi, Clunan a decis să încerce formatul pre-înregistrat, numai audio, pentru a îmbunătăți comunicațiile interne.

Cu ajutorul companiei independente de editare podcast-uri Wonder Media, el și echipa sa au început să producă podcast-uri interne la începutul lunii aprilie. Formatul a oferit un răgaz de la apelurile video, a permis membrilor echipei să consume actualizările lungi de aproximativ o jumătate de oră după propria lor convenție, să ajungă la întâlniri deja informate și să utilizeze mai bine acele ore limitate atunci când membrii personalului de pe ambele părți ale planetei sunt disponibil.

„Ne permite să rămânem conectați la un nivel mai personal și cred că asta lipsea”, spune Clunan. „Indiferent dacă există restricții de călătorie sau nu, [podcast-urile interne] vor continua să facă parte din cultura [echipei] noastre”.

 

Demo-uri în persoană de la distanță

În timp ce practica sa de îngrijire virtuală a explodat în popularitate de la începutul pandemiei, furnizorul de asistență medicală primară din Manhattan, Eden Health, avea încă nevoie să găsească modalități de a-și arăta clinicile potențialilor proprietari sau angajatorilor care se gândesc să construiască o clinică Eden Health pentru angajați.

Compania oferă serviciile sale digitale în 48 de state și soluții de asistență medicală personală în întreaga zonă tri-statală din New York, Chicago, Washington, D.C. și Boston. „În mod normal, îi invităm pe oameni, le facem un tur al biroului, ne așezăm și discutăm despre cum ar putea arăta în spațiul lor”, spune Jonathan Stevens, șeful de creștere pentru Eden Health.

Dar anul acesta compania a apelat la o nouă abordare fără călătorii: tururi virtuale la 360 de grade.

„În unele privințe este mai bine, deoarece nu numai că le putem arăta o singură locație, le putem arăta de fapt multe dintre clinicile noastre, precum și diferite configurații, machete și estetică”, spune Stevens.

Stevens adaugă că este mult mai ușor pentru echipa sa de vânzări să trimită un link prin e-mail decât să obțină un potențial care să programeze un tur personal.

„Tururile virtuale sunt găzduite pe adrese URL pe care le puteți partaja cu potențialii”, spune el. „Le dați turul împreună și spuneți„ în timp ce vă gândiți la asta, vă puteți duce din nou prin turneu ”.

 

Realitatea virtuală: cel mai bun lucru, după realitate

FAKE Production Oy, studio din VR și animație din Helsinki, ajută companiile globale, inclusiv Air France-KLM, Boston Consulting Group și Toyota, să rămână conectate prin întâlniri sigure și la distanță în medii virtuale cu produsul lor de vârf VR, Glue. Disponibil pe cască HP Reverb VR și alte căști VR sau pe PC-uri cu funcționalități mai limitate, interfața Glue este concepută pentru a imita conversațiile din lumea reală, oferind participanților atingerea personală care vine cu interacțiunile față în față și de care conferințele video lipsesc.

FAKE Production Oy a trecut de la dezvoltarea graficii și animațiilor pentru emisiuni TV, filme și reclame în spațiul VR acum cinci ani, pe măsură ce căștile au devenit mai disponibile. De la pandemie, compania a văzut o creștere uriașă a cererii de lipici și a capacităților sale virtuale de întâlnire.

Glue are un sistem avatar care construiește caractere 3D care arată de fapt ca utilizatorii săi. Apoi folosește inteligența artificială pentru a oferi avatarurilor expresii faciale care se schimbă în funcție de volumul difuzorului, de tonul vocii și de opțiunile de cuvinte. Adezivul încorporează, de asemenea, feedback audio care imită mediile din lumea reală, astfel încât un difuzor aflat la celălalt capăt al camerei virtuale sună mai departe decât cineva așezat lângă ascultător.

„Sentimentul de prezență este una dintre pietrele de temelie ale noastre”, spune Matti Pouhakka, director de vânzări pentru FAKE Production Oy. „Aveți toate instrumentele pe care le aveți într-o sală de ședințe fizică: puteți să vă împărtășiți PowerPoint-urile, să vă partajați videoclipurile pe un perete mare de prezentare … există chiar și o tablă albă pe care o puteți folosi ca o tablă fizică.”

Creșterea uriașă a adoptării unor astfel de instrumente în ultimele luni îl face pe West of the Brookings Institution să creadă că nu va exista prea mult pofta de a reveni la călătoriile de afaceri ca de obicei, odată ce pandemia se va termina în cele din urmă.

„Acum, când oamenii au fost obligați să implementeze produse digitale, știu cum să o facă, au piesele potrivite, personalul lor este instruit să folosească aceste tehnici – nu există cu adevărat motive să ne întoarcem”, spune el.

Acest articol a fost preluat de la https://garage.hp.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *