DPAP.ro Presents

Atitudinea de conducator: Intre titlul postului si cerintele colectivului

Este o diferenta foarte mare dintre functia, ce iti ofera titulatura de conducator si realitatea pe care angajatii o vad si o accepta, incurajeaza chiar, in care esti considerat un lider.

Fie ca doresti sa faci tranzitia intre aceste doua etape, fie ca esti deja un lider, dar, ca unul veritabil, simti mereu necesitatea de imbunatatire, mai jos vei regasi o serie de modalitati in care poti schimba atitudinea fata de angajati.

 Accepta posibilitatea erorii

Desi e posibil ca acordarea acestei pozitii sa iti ofere increderea necesara pentru a considera ca ai mereu dreptate, sunt situatii in care e posibil sa gresesti. Este important ca angajatii sa fie constienti ca, in cazul in care iti vor semnala aceasta greseala, nu vor avea de suferit. Este necesara contientizarea imposibilitatii de evitare a erorii umane, fie ca ea vine din partea angajatului sau a angajatorului.

 Asculta

Desi numarul angajatilor si cerintele lor este posibil sa te depaseasca, alege sa asculti, in maniera in care timpul ti-o permite, atat reclamatiile cat si dorintele lor. Desi pe unele dintre ele le vei considera aberante, chiar si simpla ascultare a acestora, urmata de o explicatie a imposibilitatii punerii in practica, vor avea un rezultat benefic. Angajatul nu se va simti ignorat, ceea ce va imbunatati comunicare pe plan profesional, eliminand tensiunile ce pot aparea intre subordonati si conducator.

 Nu incalca programul de lucru

Desi sunt multe sarcini ce trebuie duse la capat, solutia ideala nu o contituie cea in care obligi angajatii sa petreaca ore in plus la birou, in afara programului. Poti apela, fireste, la anumite recompense, dar pentru o perioada lunga de timp cel mai benefic pentru companie este rationalizarea muncii angajatului prin cresterea productivitatii si nu a prelungirii programului.

 Nu afisa o atitudine de superioritate

Calea cea mai sigura spre crearea antipatiilor si insubordanarilor o reprezinta o atitudine de superioritate. Este vital sa incerci sa elimini aceasta bariera creata de pozitiile in cadrul companiei, deoarece, un adevarat lider va ajunge la rezultate mai bune prin colaborarea directa cu echipa de angajati. Aceast lucru se va putea realiza prin cunoasterea si acceptarea calitatilor fiecarui membru si a faptului ca, prin abilitatile personale fiecare este un pion indispensabil al companiei.

Atitudinea unui conducator in cadrul unei companii, pentru a fi cat mai optima in concordanta cu cerintele angajatilor – trebuie sa nu fie deloc ca cea a unui conducator din viziunea clasica. Iar modalitatea de a ajunge la un echilibru intre titlul postului si cerintele colectivului, se face prin constientizarea faptului ca un conducator este, in primul rand un membru al echipei, care trebuie sa respecte regulile de colegialitate, fara a neglija obligatiile ce tin de sfera profesionala.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *