DPAP.ro Presents

Adaptarea piramidei lui Maslow pentru work from home

Niveul 1 – Comunicare + Conexiune

Tinerea canalelor de comunicare deschisa este necesara pentru a evita caderea ierarhiei. Pentru majoritatea companiilor, comunicarea informala este cheia pastrari unei culturi organizationale. 

Este usor ca majoritatea canalelor de comunicare folosite pentru birou sa fie obisnuite doar cu comunicare despre munca, pentru ca tot ce inseamna comunicare informala era facuta fizic, te duceai la coleg la birou, vorbeati pe hol sau la cafea. Dar cand aceasta optiune fizica nu mai este valabila, trebuie facute ajustari pe canelel digitale, care in mod normal erau folosite doar pentru business talk.

 

Nivelul 2 – Prioritati Clare + Asteptari

15 minute la inceputul saptamanii, bazate pe nivelul 1 (comunicare + conexiune). Astfel incat toti participantii sa stie foarte clar si concis care sunt task-urile, asteptarile si ce trebuie indeplinit in fiecare saptamana pentru indeplinirea obiectivelor mari ale companiei.

 

Nivelul 3 – Colaborare + Documentare

Odata ce canalul de comunicare este deschis, prioritatile si asteptarile sunt bine definite, urmeaza feluri in care se poate colaborara. Cel mai important lucru in nivelul 3 este ca toata lumea sa se obisnuiasca sa foloseasca documente, foldere si materiale care sunt share-uite cu cei implicati. 

Fiecare idee trebuie documentata pentru oricine trebuie sa ajunga inapoi la ea pentru referinta in viitor. Fiecare persoana care vine pentru ajuta la un proiect sau intalnire trebuie sa aiba accces la toate materiale din trecut, impreuna cu note si cronologia lor.

 

Nivelul 4 – Flexibilitate + Munca asincrona

Nivelul 4 al ierarhiei se poate forma si functioa doar dupa cele primele 3 niveluri. In momentul in care comunicarea este libera, prioritatile facute si toate materialele sunt disponibile pentru toti cei implicati inseamna ca se poate crea sinergia colaborarii pe fusurui orare diferite si productivitatea sa creasca in loc sa fie afectata.

 

Nivelul 5 – Rezultate + Productivitate ridicata

Acesta e nivelul pentru care a trebuit construita o piramida Maslow pentru munca remote. Ca orice altceva, daca nu te documentezi pentru cum poti fi cel mai productiv intr-un nou mediu de munca, sansele sunt sa ai parte de multa frictiune si sa ajungi la rezultatul dorit mult mai greu si cu multe frustrari.

Scopul piramidei este sa iti dai seama de toate lucrurile necesare pentru a fi cea mai buna varianta a ta la locul de munca, fara a fi la locul de munca. 

Nu esti 100% iar productivitatea ta are de suferit? De ce? Comunici constant atat formal cat si informal? Toata echipa stie care sunt prioritatile? Se creeaza un flow curat in livrare informatiilor si materialelor? 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *