DPAP.ro Presents

8 Moduri de a-ti imbunatati relatia cu furnizorul tau

Sunt mai multe motive pentru care ai vrea sa pastrezi o realtie buna cu furnizorul tau. Cel mai important este ca iti face viata la birou mult mai placuta. Poate oferi beneficii la produse sau servicii si intarind o relatie care va aduce beneficii de ambele parti.

Insa fiecare furnizor este diferit, si dezoltarea unei relatii poate deveni compliacata. In acest articol acoperim cum sa ai dezvolti o relatie excelenta cu furnizorul si sa o pastrezi.

 

Fii consitent de diferentele culturale

Intr-o lume in care globalizarea se simte de la o zi la alta, face sens sa iei in calcul furnizori internationali. Daca furnizorul tau este dintr-o cultura diferita, cerceteaza un pic inainte si descopera cateva lucruri esentiale despre cultura lor.

Sa lucrezi cu furnizori globali a devenit un lucru normal in 2020. Pentru a avea parte de un inceput bun in solidificarea unei relatii de business este nevoie de un minim cercetare. De exemplu, in cultura chineza se pune mare accent pe dezvoltarea unei relatii personale (”guanxi”) ca fundatie a parteneriatului.

 

Comunicarea este esentiala

Ca in majoritatea relatiilor, comunicarea este cel mai important factor. Paul Noel, vice presedinte de achizitii la Ivalua spune: ”Comunicarea va crea transparenta de ambele parti si va ajuta la prevenirea greselilor, neintelegerilor precum un stoc incorect sau lipsa livrarii unei comenzi”

Pentru dezvoltarea comunicarii, este nevoie de stabilirea canalelor si structurii care sa faciliteze comunicarea eficienta: ”Sa ai uneltele potrivite stabilite care sa permita echipelor interne sau externe sa comunice rapid si eficient, sa trimita documente si informatii va ajuta la o conversatie transparenta de ambele parti”

Daca business-ul tau are resursele necesare, ia in calcul sa creez o retea de comunicare cu furnizorii tai.

 

Seteaza tonul cat mai repede posibil

Prima impresie conteaza, asigura-te ca incepi relatia cu dreptul. Primul email, primul telefon – fii sigur ca este perfect. Multe lucruri pot contribui la o prima impresie. Un exemplu foarte bun este tonul vocii, 38% din oameni spun ca au un rol important in crearea unei prime impresii. 

 

Intelege-ti furnizorii

Colaborarea cu un furnizor devine mai eficienta in momentul in care ii intelegi bine. Printr-o intelegerea mai buna, obstacolele devin mai usor de depasit si astfel se dezvolta o relatie mai puternica. 

Pentru imbunatatirea intelegeri, inceraca sa iti dai seama de pozitia de business in care se afla. Afla care sunt investitorii, daca sunt listati public sau nu. Afla care e misiunea lor, obiectivele si cum opereaza. Astfel iti poti alinia mai bine modul de a face business astfel incat relatia de parteneriat sa fie extrem de puternica.

 

Asigura-te ca toti cei implicati in business sunt pe aceeasi lungine de unda

Desi tu ai putea sa iti dai seama de importanta unei relatii puternice cu furnizorul tau, alte persoane implicate s-ar putea sa nu perceapa acelasi lucru. Daca cineva actioneaza cu alte dorinte pentru companie s-ar putea sa nu fie cel mai benefic lucru pentru intreaga opertiune.

Pentru a te asigura ca toata lumea este pe aceeasi lungime d eunda, fii sigur ca dai un exemplu foarte vizibil sau tine o sesiune de training pentru a seta principiile si procesele necesare impreuna cu o explicatie.

 

Intaleste-te cu furnizorul tau fizic

Intr-o lume digitala, petrecem foarte mult timp cu email-uri, whatsapp sau telefoane. O intalnire fizica va avea intodeauna un impact mai mare asupra parteneriatului.

Nu trebuie sa fie vacante de o saptamana impreuna, dar cu siguranta o intalnire la pranz va imbunatati relatia.

 

Fii cat de sincer se poate

In orice relatie de business, vor exista neintelegeri. Este mult mai usor de gestionat aceste situatii cand este deja dezvoltata o relatie pe baza de incredere si sinceritate. 

Cand situatile permite sinceritate, solutiile se gasesc repede. Exprima dorinta pentru o comunicare sincere si tine-te de promisiune.

 

Seteaza exemplul

Poate fi tentant sa astepti totul de la furnizor: preturi mici, livrare rapida si comunicare eficienta. Nu uita insa ca parteneriatul se face in minim 2, si daca vrei sa ai un furnizor exceptional, este important sa dai un exemplu de caracteristicile de care si tu ai nevoie.

 

O relatie puternica cu furnizorul va ajuta in navigarea situatiilor neplacute care vor aparea. Va fi mai usor sa negociezi pe masura ce devii clientul lor preferat. Este in interesul tau sa dezvolti incredere si o relatie umana cu acesta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *