DPAP.ro Presents

6 modalităţi de a construi colaborarea la locul de muncă

În ultimele luni, companiile s-au luptat cu schimbări și perturbări extraordinare. O provocare o reprezintă angajaţii care doresc să lucreze într-un mediu hibrid.

Deloitte a raportat că 68% dintre directorii intervievați implementează o combinaţie de spaţii de lucru fizice şi la distanţă. Această nouă normalitate înseamnă că nevoia de a dezvolta o cultură colaborativa care să menţină forţa de muncă motivată este mult mai mare.

 

Fă angajări ‘’sticky’’

Gândeşte-te cum să te conectezi cu cei mai noi angajaţi din organizaţia ta pentru a-i face să se simtă parte a culturii şi a echipei. Începeţi cu conversaţia culturală.

Spuneţi-le ce înseamnă colaborarea și creaţi oportunităţi pentru noii angajaţi de a împărtăşi şi de a discuta despre munca cu angajaţii experimentați.

Atribuiţi fiecărui nou angajat un mentor şi faceţi din mentorat o parte din jobul acelei persoane.

Încurajaţi echipele să vină la birou în aceleaşi zile.

Ajutaţi noii angajaţi să înţeleagă unde se încadrează în organizaţie.

Fiţi sinceri cu privire la compromisurile de la birou și de la locul de muncă la distanţă.

 

Clienţii pot da startul

Clientul este cel mai bun motiv pentru colaborare. Colaborarea interfuncţională poate oferi posibilitatea de a rezolva o problemă pentru un anumit client. Invitaţi angajaţii să se alăture în rezolvarea unei probleme pe care nu au provocat-o. Finalizarea sarcinilor încurajează colaborarea!

 

Daţi echipei o voce

Faceţi din cuvintele care descriu cultura companiei o mantră și folosiţi-o cu fiecare public – angajaţi, clienţi, investitori şi public.

Oamenii construiesc conexiuni făcând lucrurile împreună. Angajaţii sunt încântaţi, entuziaşti şi implicaţi în succesul şi direcţia companiei. Normele de lucru hibride depind de noi modele de angajament. De exemplu, investiţii în internet mai rapid, conferinţe video, monitoare de înaltă rezoluţie și dimensiuni mai mari, căşti mai bune, camere și instrumente de calitate superioară, cum ar fi Microsoft Teams, Slack, Google Chat, Zoom etc.

 

Anticipaţi variațiile de viteză

Echipele reuşesc atunci când fiecare angajat are ocazia să facă ceea ce face cel mai bine şi să lucreze cu alte echipe pentru obiective comune. În ultimele luni, mulţi angajaţi s-au ocupat de provocările suplimentare ale şcolarizării şi îngrijirii copiilor. Angajaţii au nevoie de încurajare pentru a găsi un teren comun și pentru a se conecta cu prietenii de la locul de muncă.

 

Colaborare ≠ compromis

În echipă, scopul desfăşurării întâlnirilor este acela de a purta un dialog deschis și onest. Fiecare persoană din organizaţie va avea un impact asupra colaborării culturale, deoarece se angajează să asculte şi să ia în considerare în mod activ toate punctele de vedere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *