DPAP.ro Presents

5 obiceiuri ale persoanelor cu adevarat eficace. Pe care dintre ele le ai si tu?

Simti ca cele 8-9 ore dedicate muncii nu sunt suficiente pentru a termina ce ai de facut? Cu siguranta nu esti singurul, insa asta nu inseamna ca nu exista solutii.

Nu poti prelungi ziua si nici nu poti sa lucrezi 24 de ore din 24, insa poti deprinde cateva trucuri care sa te ajute sa devii eficient si rapid in abordarea activitatilor de la serviciu.

Iata care sunt obiceiurile persoanelor cu adevarat eficace si cum reusesc ele sa le faca pe toate:

 

  • Doar 15 minute pe zi dedicate cititului iti pot aduce beneficii nesperate

 

Nu e nevoie sa dai gata in fiecare zi cate un clasic rus, pentru a avea parte de beneficiile lecturii. Este de ajuns sa dedici cititului cate 15 minute pe zi pentru a te deconecta, a gasi noi rezolvari la problemele de la birou sau pur si simplu pentru a acumula informatii relevante despre domeniul in care activezi.

Inainte de culcare, 15 minute de lectura vor face minuni pentru eficienta ta, pentru somnul tau, dar si pentru cariera ta.

 

  • Stabilirea de obiective zilnice si indeplinirea lor

 

Inainte sa declari ziua incheiata sau dimineata, la micul dejun, planuieste-ti activitatile. Stabileste-ti obiective clare pentru fiecare zi si tine-te de indeplinirea lor. In felul acesta in mintea ta se va contura foarte bine la ce ai de facut si vei reusi sa duci la bun sfarsit ce ti-ai propus fara sa mai amani diverse lucruri. Stabileste de ce te vei ocupa maine si nu renunta pana nu vei avea indeplinite toate lucrurile de pe lista. Acest lucru te va ajuta sa te mentii concentrat si motivat.

 

  • Munca inteligent facuta, nu neaparat multa

 

Este stiut deja faptul ca prin munca multa poti sa atingi succesul. Este, in mod cert, un lucru adevarat si de necontestat, insa, uneori merita sa-ti iei timp pentru a te gandi la solutii de eficientizare a muncii tale, asa incat sa muncesti inteligent, nu mult. Unul dintre telurile tale ar trebui sa fie automatizarea activitatilor care nu au nevoie de efort intelectual si de concentrarea pe lucrurile mai importante. Germanii, de pilda, recunoscuti pentru faptul ca muncesc mult, lucreaza, de fapt, mai putin decat romanii, dar sunt mult mai eficienti. Aceasta este, de fapt, tinta – eficienta.

 

  • Obiceiul cel mai usor de pus in aplicare si care iti va aduce mai multa energie si iti va spori puterea de concentrare

 

Probabil stii asta deja, dar o pui cu adevarat in practica? Este vorba despre obiceiul de a face sport in fiecare zi. Este cea mai usoara schimbare pe care o poti face in viata ta, dar si cea care iti va aduce cele mai multe beneficii.

Mai mult decat atat, un studiu citat de publicatia americana Time a evidentiat faptul ca persoanele care fac miscare in mod regulat au un salariu cu 9 procente mai mare decat cele care aleg un stil de viata sedentar. Asta pentru ca cei care fac sport se concentreaza mai bine, au mai multa energie si sunt mai rigurosi in ceea ce priveste abordarea activitatilor de la serviciu.

 

  • Fara distrageri si intreruperi in timpul unei activitati

 

Telefonul si retelele de socializare pot sa distruga eficienta ta prin notificarile dese care te scot din ritm. De altfel, un studiu realizat la Universitatea din California-Irvine a descoperit ca dureaza circa 23 de minute sa te intorci la ritmul tau de lucru, dupa ce ai fost intrerupt.

Oamenii cu adevarat eficienti stiu deja foarte bine ca intreruperile repetate duc la o productivitate scazuta si lungesc inutil anumite activitati. Asadar, data viitoare cand incepi un proiect, include in program pauzele pentru a-ti verifica telefonul si in restul timpului, seteaza-l pe modul silentios.

Lasand deoparte obieciurile si actiunile propriu zise, Stephen Covey, autorul bestseller-ului ‘7 deprinderi ale persoanelor cu adevarat eficace’, sustine ca eficienta ta depinde mult si de felul in care gandesti, nu doar de ce faci, propriu-zis.

Potrivit acestuia, aceste 7 deprinderi sunt:

  • Gandeste mereu proactiv, nu reactiv
  • Tine mereu cont de scopul final
  • Pune mereu pe primul loc lucrurile cu adevarat importante
  • Gandeste in maniera win-win si renunta la ideea ca pentru ca tu sa castigi, altcineva trebuie sa piarda
  • Concentreaza-te mai intai pe a-i intelege pe ceilalti si mai apoi pe a te face pe tine inteles
  • Ia in calcul sinergia
  • Nu arde etape, nu uita de sanatatea ta si de obiceiurile care iau timp, dar care te ajuta sa te perfectionezi

 

Iata-le explicate, pe larg, in clipul de mai jos:

Nu uita ca si organizarea joaca un rol important in ceea ce priveste productivitatea ta.

Mentine-ti ordine atat in ganduri si actiuni, cat si in spatiul de lucru. Daca in ceea ce priveste gandurile tale, pare mai greu sa te organizezi, cu spatiul de lucru e mult mai usor cu ajutorul acestor produse de papetarie utile in orice birou.  

Sursa foto: Shutterstock

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *